Karup Skytteforening af 1889.

Vedtægter.

 

Startside
Aktiviteter
Bestyrelsen
Find vej
Fotogalleri
Links
Priser
Resultater
Særlige aktiviteter
Tilbagemelding
Vedtægter
Åbningstider

 

§ 1

Foreningens navn er Karup Skytteforening af 1889.
  Foreningen er hjemmehørende i Viborg Kommune.
§ 2 Foreningens formål er, ved skydning som idræt og andet kulturelt virke, at fremme den enkeltes og fællesskabets sundhed og trivsel.
§ 3 Formålet søges opnået ved undervisning og indøvelse i skydning, herunder deltagelse i konkurrencer.
§ 4 Foreningen er upolitisk.
  Foreningen skal være medlem af:
  De Danske Skytteforeninger i Midtjylland, (DDS Midt)
  De Danske Skytteforeninger, (DDS)
  Jyllands Skytteforbund, (JSF)
  Dansk Skytte Union (DSU)
§ 5 Foreningen omfatter aktive, passive og æresmedlemmer.
  Bestyrelsen kan udnævne et medlem til æresmedlem, når medlemmet gennem en lang årrække har ydet en særlig indsats for Karup Skytteforening.
  Som medlem kan optages kvinder og mænd, der er fyldt 15 år. Med værges tilladelse kan optages yngre medlemmer. Et medlem kan bortvises med øjeblikkelig virkning, ved f.eks. groft brud på sikkerhedsbestemmelserne, ved provokerende optræden el. lign. Bortvisningen behandles af bestyrelsen, der bestemmer, om forseelsen skal medføre en advarsel, karantæne eller eksklusion.
§ 6   stk. 1 Da foreningen er berettiget til at give våbenpåtegning, er foreningens bestyrelse forpligtet til at give orientering til politiet eller om fornødent at tilbagekalde påtegningen overfor et medlem, der efter bestyrelsens skøn ikke længere bør være indehaver af en meddelt tilladelse til et våben.

§ 6   stk. 2

Våbenpåtegning kan erhverves gennem foreningen i henhold til våbenlovens bestemmelse.

§ 6   stk. 3

Våbenkontrol af forenings- og privatejede våben registreret i foreningen skal gennemføres hvert 2 år inden udgangen af oktober måned. Våbenkontrollen afvikles ved foreningens foranstaltning og er vederlagsfri for medlemmerne.

§ 7 Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen og betales hvert år senest 1. oktober. Personer, der ønsker at støtte foreningen, optages som passive medlemmer. Æresmedlemsskab er kontingentfrit.
§ 8 Bestyrelsen består af 5 - 7 medlemmer: Formand, næstformand og kasserer samt 2 - 4 medlemmer. Alle bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen. Formand og næstformand kan ikke gå af samme år. Af øvrige medlemmer vælges 1-2 på lige år og 1-2 på ulige år. 
§ 9 Kassereren er ansvarlig for de ham betroede midler og fører foreningens regnskab. Foreningens regnskab revideres af generalforsamlingens valgte revisor og fremlægges skriftligt på årets generalforsamling forsynet med revisors påtegning. Regnskabsåret er fra 1. januar til 31. december
§ 10 Bestyrelsesmøde skal afholdes, når formanden eller et flertal indenfor bestyrelsen finder det påkrævet. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 5 bestyrelsesmedlemmer er tilstede. Skulle stemmelighed opstå, er formandens stemme afgørende. Der føres protokol over foreningsbeslutninger, og protokollen fremlægges til godkendelse på næste møde.
§ 11 Generalforsamlingen vælger hvert år suppleanter for bestyrelsen. Afgår et bestyrelsesmedlem i utide, indtræder førstesuppleant i stedet. På samme måde vælges hvert år en revisorsuppleant.
  Suppleanterne og revisor har adgang til bestyrelsesmøderne, dog uden stemmeret.
§ 12 Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i januar måned. Meddelelse herom skal tilgå medlemmerne enten skriftligt eller gennem annoncering i dagspressen senest 10 dage før. Forslag, der ønskes behandlet, skal være formanden i hænde senest 5 dage før generalforsamlingen afholdes. Alle afgørelser sker ved simpelt stemmeflertal. Skriftlig afstemning foretages, når blot 1 medlem stiller krav derom, eller det findes fremmende for sagen. Stemmeret har alle medlemmer over 15 år, ligeledes har én forældre eller værge til børn under 15 år også stemmeret med én stemme pr. barn. En lovlig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antal fremmødte medlemmer. Den ordinære generalforsamling skal indeholde følgende dagsorden.
    Dagsorden
   
  1. Valg af dirigent.
  2. Formandens beretning.
  3. Kassereren fremlægger regnskabet.
  4. Valg af formand. (ulige år)
  5. Valg af næstformand. (lige år)
  6. Valg af kasserer.
  7. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
  8. Valg af bestyrelsessuppleanter.
  9. Valg af revisor.
  10. Valg af revisorsuppleant.
  11. Behandling af indkomne forslag.
  12. Fastsættelse af kontingent.
  13. Eventuelt.
§ 13 Forslag til vedtægtsændringer skal være bekendtgjort for alle stemmeberettigede medlemmer enten direkte pr. brev eller ved opslag i klublokalet senest 14 dage før generalforsamlingen.
§ 14 Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder anledning dertil, eller når mindst 20 % af medlemmerne fremsætter ønske derom. Alle afgørelser sker ved simpelt stemmeflertal. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske med mindst 10 dages varsel og bekendtgøres skriftligt til medlemmerne.
§ 15 Foreningen kan kun opløses, når dette vedtages på 2, med 14 dages mellemrum, afholdte ekstraordinærholdte generalforsamlinger. Opløsning kan kun ske, når 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer ved personligt fremmøde stemmer herfor. 
§ 16 Foreningen tegnes ved formanden. Ved køb, salg, pantsætning af fast ejendom eller optagelse af lån, tegnes foreningen dog ved den samlede bestyrelse.
§ 17 Hvis foreningen ophører eller udmelder sig af DDS Midt skal samtlige modtagne effekter, gennem DDS Midt og De Danske Skytteforeninger, samt kartotek over registreringspligtige våben afleveres til amtsforeningen. Evt. formue og kassebeholdning skal efter bestyrelsens skøn komme skydesporten, subsidiært anden sport til gode.
  Således vedtaget på generalforsamlingen den 28. januar 1987
  Ændret på generalforsamlingen den 25. januar 1989.
  Ændret på generalforsamlingen den 26. januar 1994.
  Ændret på generalforsamlingen den 31. januar 1996.
  Ændret på generalforsamlingen den 26. januar 2000.
  Ændret på generalforsamlingen den 30. januar 2001.
  Ændret på generalforsamlingen den 29. januar 2003.
  Ændret på generalforsamlingen den 28. januar 2004.
  Ændret på generalforsamlingen den 26. januar 2005.
Ændret på generalforsamlingen den 30. januar 2008.
Ændret på generalforsamlingen den 27, januar 2010.
 

 

Startside | Aktiviteter | Bestyrelsen | Find vej | Fotogalleri | Links | Priser | Resultater | Særlige aktiviteter | Tilbagemelding | Vedtægter | Åbningstider

Dette Websted blev sidst opdateret 27. januar 2010